Att häva en ångestattack



Idag har jag haft massor av tid till att tänka. Jag har hunnit vara glad, arg och ledsen.

Mest arg tror jag nog. Arg på mig själv, arg på folk i min närhet, arg på folk jag inte ens känner.

Arg på våld och hot om våld och de människor som tror att det faktiskt löser något.



Jag tänkte på en lapp jag fick av min kurator i Örebro "att upphäva en ångestattack". Det som stod på den lappen funkade aldrig för mig. Kanske gjorde jag fel och fokuserade inte på min andning rätt -och allt vad där stod.

Något som däremot fungerar är fysisk aktivitet (Håhå) - i form av promenad eller springtur oftast. Så jag trotsade min förkylning och tog en liten promenad. Med musik i öronen och frisk luft att andas känns allt plötsligt så mycket bättre. Man kan hålla sig flytande ett tag till och det betyder ibland allt.

Någonting annat som betyder är att jag har världens finaste vän -Tess <3

Kommentarer
Tw säger:

2012-02-08 | 16:22:07
Tess säger:

PUSS <3

2012-02-08 | 16:22:51
KisseGirl säger:

Kan du inte berätta lite mer om tipset hur man häver en panikångestattack?



Skönt att du iaf hittat något som du tycker hjälper!

2012-02-09 | 14:26:25
Bloggadress: http://kissegirl.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback